
مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد مطرح کرد:
بسته آموزش ۸ ساعته هلال احمر برای مردم
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در جنگ ۱۲ روزه مرکز کنترل هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته فعال شد به گونهای که در این مرکز به طور مستمر اتفاقات در سطح استان به صورت لحظهای رصد و پایش میشد.
محمد عشقی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر استان یزد در جنگ ۱۲ روزه ایران با رژیم صهیونیستی گفت: در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه مرکز کنترل هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته فعال و راهاندازی شد به گونهای که در این مرکز به طور مستمر اتفاقات در سطح استان به صورت لحظهای رصد و پایش میشد و این اتفاق را میتوان یکی از نقاط قوت جمعیت هلال احمر در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه دانست.
وی ادامه داد: در جریان جنگ، ۳۱۲ امدادگر و نجاتگر در قالب ۵۶ تیم عملیاتی در استان یزد به حالت آمادهباش درآمدند همچنین پس از حملات رژیم صهیونیستی به دو نقطه در این استان، تیمهای عملیاتی هلال احمر در کمتر از ۵ دقیقه خود را به محل حادثه رساندند و اقدامات امدادی و نجات را با موفقیت انجام دادند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: همچنین، با دستور رئیس جمعیت هلال احمر ۶ تیم عملیاتی و سه دستگاه آمبولانس از یزد به تهران اعزام شدند تا به امدادگران پایتخت کمک کنند.
وی اظهار کرد: یکی از اقدامات برجسته هلال احمر، راهاندازی پویش خانهات آباد برای بازسازی خانههای تخریبشده بود همچنین سامانه ۴۰۳۰ برای حمایت روانی از شهروندان بهصورت ۲۴ ساعته فعال شد که این سامانه با همکاری بیش از ۳۰ روانشناس و روانپزشک داوطلب در یزد و صدها متخصص در سطح کشور، به ۱۰۰ هزار تماس در یک هفته پاسخ داد و حمایتهای روانی لازم را ارائه کرد.
عشقی بیان داشت: هلال احمر استان یزد در همکاری با سازمان انتقال خون، با فراخوان داوطلبان در تأمین نیازهای خونی نقش موثری ایفا کرد همچنین، بستههای آموزشی هشت ساعته کمکهای اولیه برای گروههای مردمی طراحی و اجرا شد که این دورهها بهصورت رایگان در مساجد، حسینیهها و سایر اماکن برگزار و با استقبال گستردهای مواجه شدند.
وی تصریح کرد: این بسته آموزشی توسط ۲۰۰ مربی آموزشدیده هلال احمر در سطح استان ارائه شد و این آموزشها همچنان ادامه دارند و باید گفت که داروخانه و مراکز توانبخشی هلال احمر در ایام جنگ تحمیلی ۱۲ روزه نیز به منظور خدمترسانی به مردم به صورت ۲۴ ساعته فعال بود.
این مقام مسئول با اشاره بر نقاط ضعف و قوت عملکرد جمعیت هلال احمر استان یزد در جنگ ۱۲ روزه گفت: حضور داوطلبان، جوانان و نجاتگران بهعنوان یکی از نقاط قوت هلال احمر در این بحران برجسته شد همچنین دو نقطه ضعف وجود داشت که اولین و مهمترین آن ضعف در تجهیزات امدادی بود.
عشقی اظهار کرد: لازم است تا با کمک مسئولان و خیران تجهیزات مورد نیاز جمعیت هلال احمر همچون تجهیزات آوار برداری، انفرادی و ... تهیه شود تا در مواقع بحران بتوان با شتاب بیشتری کار امدادرسانی به شهروندان را انجام داد و از این تجهیزات در راستای خدمت و کمک به مردم استفاده کرد.
وی افزود: ضعف در سیستم ارتباطی نتها در جمعیت هلال احمر بلکه در میان مسئولان حاضر در میان جنگ نیز دیده میشد و لازم است این موضوع مدیریت و برطرف شود و هلال احمر در این راستا نیز سیستم ارتباطی جامعی را طراحی و به استانداری تحویل داده است.
وی بیان داشت: هلال احمر یزد با حفظ حالت آمادهباش تیمهای عملیاتی، در حال برنامهریزی برای تقویت تجهیزات انفرادی با همکاری تهران است همچنین، آموزش گروههای موتورسوار برای امدادرسانی سریعتر در بحرانهای احتمالی آینده انجام شده است که این گروهها میتوانند در شرایط اضطراری با سرعت بیشتری عمل کنند.
وی تصریح کرد: همچنین جمعیت هلال احمر یزد با تکیه بر تجربیات جنگ ۱۲ روزه، جلساتی برای تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها برگزار کرده و برنامههای آموزشی و لجستیکی خود را برای آمادگی بهتر در برابر بحرانهای احتمالی آینده تقویت میکند.
انتهای خبر/
درباره نویسنده
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!